Wetenswaardigheden november. - VanDrielSport.

VanDrielSports

Ga naar de inhoud

Wetenswaardigheden november.

Run & Walk.

Voor het  weekend, gaan een aantal VanDrielRunners op voor de Berenloop of een afstand in het Z&Z circuit. Heel veel succes en vooral plezier.
 
Ik kreeg vragen over de TempoDuurloop, wat bedoel je precies?
In het schema van afgelopen weken, lag het accent na de Leiden marathon vooral op herstel d.m.v. een rustige duurloopopbouw. Je mag je best af en toe is op je kop geven, door harder te lopen met als voordelen:
·         Je zuurstofopname wordt beter.
·         Je trainingshartslag wordt lager.
·         De langere afstanden als de halve marathon gaan makkelijker.

Aanpassing  in het schema:
10 km:
·         Start met 1 km rustig op kwebbeltempo.
·         Doe 8 km waarbij kwebbelen niet meer lukt.
·         Doe 1 km op kwebbel tempo.
15 km:
·         Start met 1 km op kwebbeltempo.
·         Doe 13 km waarbij kwebbelen niet meer lukt.
·         Doe 1 km op kwebbeltempo.
Ga uit van realistische tempo’s,check hier jouw trainingtempo's.

Tip: het fiets/loopad door de Munnikkenpolder langs het infocentrum is omgeleid. Je kunt dus eenvoudig b.v. rondje Ruigekade, Hoogmade.


                             
Door de toename van besmettingen merk je dat organisaties een pas op de plaats maken. Wel of geen QR code en identificeren is hot. Lees hier de richtlijnen voor deelname aan de Zilveren Turfloop.

Ik zit te puzzelen voor het aankomende 4 wekenschema. In het schema valt 4 december. Traditioneel deden we met een groot aantal lopers mee aan de Sint Nicolaasloop in het Panbos. Ik vind deze vooralsnog niet terug in de hardloopkalender van de organisatie AV Rijnsoever. Mocht de loop niet doorgaan dan stel ik voor om met de VanDrielRunners de loop zelf te houden in het Panbos.

 
De Linschotenloop op zaterdag 18 december  staat ook nog op donker. Wat mij leuk lijkt om met geïnteresseerden deel te nemen aan de 21 km wandeling, tempo: easy.

Heb je suggesties, ideeën, denk aan deelname  leuke loopjes, invullingen van een training deel het met elkaar, samenwerken verbind!
De besmettingen exploderen, voorzichtigheid alom. Denk aan jezelf en je medestanders. Hanteer de basisprincipes:
 
·        Afstand houden (ook in het clubhuis en bij de training).
·         Handen wassen.
·         Nies in je elleboog.
·         Niet fit, blijf thuis laat je testen.
 
Waardering:
 
Van een loopster uit de hardloopgroep kreeg ik een berichtje "mijn kind is getest, ik wacht op de uitslag, ik kom niet trainen" .Immers je kunt besmet zijn en het virus overbrengen. Dat noem ik respectvol omgaan met je omgeving. En gelukkig was de uitslag negatief!
NL 76 INGB 0001 8821 98 tnv. H van Driel. Kvk:28108308 BTW:NL001266108B79
Terug naar de inhoud